Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Tutaj wytykamy rządowi PiS wszelkie potknięcia i błędy a nawet głupoty tzw "dobrej zmiany".
Jako opozycja mamy takie prawo!
Awatar użytkownika
proc
Posty: 1691
Rejestracja: 25 lis 2016, 21:49

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: proc » 11 mar 2018, 19:23

Adi pisze:Jeśli CPL uda się osiągnąć pewną masę - to siłą rzeczy przyciąganie nowych przewoźników, chęć otwierania nowych kierunków będzie znacząco inna, niż na obecnych lotniskach dziś.


Za dużo tych "jeśli" na wydawanie miliardów złotych, a szacunki i tak mogą okazać się zbyt małe, nie mówiąc już o czasie budowy - wystarczy spojrzeć na Berlin. Na razie mamy do czynienia z mokrym snem o potędze lotniczej, nic więcej.
Bugsy Siegel ryzykował pieniędzmi inwestorów, który z polityków w razie czego poniesie karę za utopienie publicznych pieniędzy?
Nihil novi

Awatar użytkownika
Pompon
Posty: 246
Rejestracja: 12 gru 2017, 14:32

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Pompon » 11 mar 2018, 20:42

W I kolejności postawmy na Centrum Myślenia Strategicznego. :D

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 27 mar 2018, 0:03

proc pisze:Na razie mamy do czynienia z mokrym snem o potędze lotniczej, nic więcej.


Starałem się w tym wątku pokazać, że z dwóch modeli rozwoju portów lotniczych dobrym jest ten, który kumuluje ruch lotniczy na jednym dużym lotnisku z bogatą infrastrukturą i to ten model jest czymś normalnym, a nie budowa wielu małych lotnisk przy każdym ośrodku miejskim.

Właściwie wszystkie wielkie sukcesy w ruchu lotniczym ostatnich lat są budowane na bazie tego właśnie modelu, więc to My dziś rozwijamy się w oparciu o absurdalną wizję rynku, a CPL wcale nie jest snem szaleńca i megalomana - całość zarzutów Rzońcy to jakiś pseudo ekonomiczny bełkot, żeby dowalić PIS-owi, który raczej dobiera argumenty do z góry założonej tezy, niż odwrotnie.

Przede wszystkim te 40-45 milionów pasażerów to coś do czego CPL dochodziłby w kolejnych etapach, mamy dziś przykład lotniska Hamad w Katarze, które na starcie obsługuje 20-25 milionów pasażerów i dopiero kolejne etapy i nowe terminale mają dać ponad 50 milionów - a jeśli tak postawimy sprawę to te 25 milionów nie jest już snem szaleńca, do tego dochodziłby zwiększony ruch cargo, który skutecznie zabija dotychczasowy model funkcjonowania lotnisk w Polsce.

Może pora uznać, że nie wszystko co proponuje PiS jest złe, że PO nie wróci do władzy z Andrzejem Rzońcą.

Awatar użytkownika
Karolina
Posty: 239
Rejestracja: 26 lis 2016, 20:51
Lokalizacja: Not of This Earth...

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Karolina » 27 mar 2018, 4:19

Korzystam często z Chopina i nic mnie nie przekona do korzystania z innego lotniska i z sondy wśród innych znajomych, którzy też latają, jest tak samo.
Czas wymyślono po to, by nie robić wszystkiego w jednym momencie ;)

Awatar użytkownika
proc
Posty: 1691
Rejestracja: 25 lis 2016, 21:49

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: proc » 27 mar 2018, 5:46

Adi pisze:Starałem się w tym wątku pokazać, że z dwóch modeli rozwoju portów lotniczych dobrym jest ten, który kumuluje ruch lotniczy na jednym dużym lotnisku z bogatą infrastrukturą i to ten model jest czymś normalnym, a nie budowa wielu małych lotnisk przy każdym ośrodku miejskim.

Właściwie wszystkie wielkie sukcesy w ruchu lotniczym ostatnich lat są budowane na bazie tego właśnie modelu, więc to My dziś rozwijamy się w oparciu o absurdalną wizję rynku, a CPL wcale nie jest snem szaleńca i megalomana - całość zarzutów Rzońcy to jakiś pseudo ekonomiczny bełkot, żeby dowalić PIS-owi, który raczej dobiera argumenty do z góry założonej tezy, niż odwrotnie.

Przede wszystkim te 40-45 milionów pasażerów to coś do czego CPL dochodziłby w kolejnych etapach, mamy dziś przykład lotniska Hamad w Katarze, które na starcie obsługuje 20-25 milionów pasażerów i dopiero kolejne etapy i nowe terminale mają dać ponad 50 milionów - a jeśli tak postawimy sprawę to te 25 milionów nie jest już snem szaleńca, do tego dochodziłby zwiększony ruch cargo, który skutecznie zabija dotychczasowy model funkcjonowania lotnisk w Polsce.

Może pora uznać, że nie wszystko co proponuje PiS jest złe, że PO nie wróci do władzy z Andrzejem Rzońcą.


Adi, może pora uznać, że nie wszystko, co proponuje PiS i cudotwórca mniemany Morawiecki jest dobre. Insynuacja za insynuację.

Starałeś się pokazać argumenty za CPL, ale mnie nie przekonałeś. Nie dlatego, że wiem lepiej, bo nie wiem - w odróżnieniu od Ciebie nie jestem znawcą komunikacji lotniczej - ale widząc istniejącą infrastrukturę za zachodnią miedzą, zwyczajnie zastanawiam się, czy zamknięcie lotniska w każdym ośrodku miejskim wystarczy, aby zapewnić temu pomysłowi rentowność na odpowiednim poziomie.
Interesuje również, czy w tej chwili pracuje się nad porządnymi modelami opłacalności owej inwestycji. Sam pomysł, nawet na miarę naszych ambicji, to jeszcze za mało.
I nie traktowałbym kontrargumentów drugiej strony z taką pogardą, no chyba że jesteś bezpośrednio zainteresowany budową tego lotniska.
PiS co chwilę wychodzi z jakąś wielką ideą, a to polskiego samochodu, który zelektryfikuje naszą motoryzacje, a to z mieszkaniem plus. Przeżyłem już kilka takich pomysłów, z budową wesołych miasteczek na wzór Disneylandu włącznie, dlatego jestem sceptykiem, nawet jeśli stoi za tym PiS.
Fakt, pokazali, że nie boją się trudnych wyzwań i chodzenia pod prąd (jak chociażby z programem nagroda plus - żarcik), więc może im się uda. Boję się tylko jednego, że będziemy mieli świetną infrastrukturę, za grube miliardy miliardów, a pacjent umrze. Co wtedy, kto za to odpowie?

Nie mam zamiaru wdawać się z Tobą w fachową dyskusję na temat CPL, wyrażam tylko swój prostacki sceptycyzm, ludową nieufność wobec pomysłów, na których zapewne wielu ludzi się wzbogaci, ale czy kraj będzie dzięki temu opływał w mleko i miód?
Zajmowanie umysłów wyborców wielkimi ideami mającymi budować potęgę naszej ojczyzny, na miarę wyobrażeń jej obywateli, jest jakimś tam pomysłem na utrzymanie się przy władzy, przynajmniej z punktu widzenia socjotechniki, jednak mimo mego wrodzonego optymizmu, nie jestem w stanie piać z zachwytu nad każdym podsuwanym mi świecidełkiem.
Nie wykluczam jednak, Adi, że masz rację i CPL jest nam niezbędny.
Nihil novi

Awatar użytkownika
Pompon
Posty: 246
Rejestracja: 12 gru 2017, 14:32

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Pompon » 27 mar 2018, 9:04

Kto wie, czy CPL ma sens, czy nie ma? Tego nie wie nikt. Planując wydatek rzędu 25-35 mld zł nie przeprowadzono rzetelnej analizy i kalkulacji. To jest strzał w ciemno. Osobiście mam wątpliwości, czy w odległości 400 km od Berlina potrzebny jest aż taki wielki port, ale to trzeba wyliczyć.
Podobnie sprawa ma się z pomysłem Premiera Morawieckiego na produkcje samochodu elektrycznego. Do tej pory ogłoszono konkurs na wizerunek tego pojazdu. Czy to jest najważniejsze? Czy ten samochód ma służyć do oglądania?
Przekop mierzei wiślanej. Kopać, nie kopać, rzut monetą rozstrzygnie?
Elektrownia jądrowa. Późny Gierek start. Po kilku latach inwestycja zatrzymana. 2007 r. Graś ogłasza, że w 2015 r. uruchomiony będzie pierwszy reaktor. Rok 2018, Minister Tchórzewski ogłasza, że pierwszy reaktor EJ ruszy w 2025 r. Minister bredzi, bo do tej pory nie ma decyzji o budowie, nie wybrano lokalizacji, nie ma wykonawcy itd., a czas samej budowy EJ to kilkanaście lat. Sprawdźcie, na stronach Ministerstwa nadal wiszą dokumenty w sprawie EJ z 2009-2014r.
Wniosek jest porażający: politycy nie panują nad tą materią. Biada nam Obywatelom...

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 27 mar 2018, 13:17

proc pisze:Adi, może pora uznać, że nie wszystko, co proponuje PiS i cudotwórca mniemany Morawiecki jest dobre. Insynuacja za insynuację.

Starałeś się pokazać argumenty za CPL, ale mnie nie przekonałeś. Nie dlatego, że wiem lepiej, bo nie wiem - w odróżnieniu od Ciebie nie jestem znawcą komunikacji lotniczej - ale widząc istniejącą infrastrukturę za zachodnią miedzą, zwyczajnie zastanawiam się, czy zamknięcie lotniska w każdym ośrodku miejskim wystarczy, aby zapewnić temu pomysłowi rentowność na odpowiednim poziomie.


Po pierwsze użyłem dość racjonalnych argumentów, a nie insynuacji i czego pan jeszcze potrzebuje w ocenie dwóch modeli rozwoju, żeby dość do banalnego w sumie wniosku, który z nich ma sens i jest dobry ?

Na jakimś etapie rozwoju i tak trzeba w Polsce odejść od obecnego modelu, a czym szybciej to zrobimy tym lepiej i zaoszczędzimy przy tym środki, a nie odwrotnie.

Logika, że coś mają Niemcy jest samobójcza, to jest wizja Polski jako kraju postkolonialnego i nie ma się co dziwić, że młode pokolenie wybiera PiS, Morawieckiego, bo przynajmniej artykułuje on pewne marzenia, projekty, inna sprawa to ocena merytoryczna - z tych wszystkich rzeczy bronię CPL, bo uważam, że ma sens i jest obarczony bardzo małym ryzykiem, gdzie po prostu najwyżej przez 2-3 lata lotnisko nie wykorzystywałoby pełnej przepustowości i odłożylibyśmy na dekadę kolejne etapy rozwoju.

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 27 mar 2018, 13:31

Pompon pisze:Kto wie, czy CPL ma sens, czy nie ma? Tego nie wie nikt. Planując wydatek rzędu 25-35 mld zł nie przeprowadzono rzetelnej analizy i kalkulacji. To jest strzał w ciemno. Osobiście mam wątpliwości, czy w odległości 400 km od Berlina potrzebny jest aż taki wielki port, ale to trzeba wyliczyć.


Nie jest wcale takim wielkim strzałem w ciemno i eksperci, fachowcy z branży lotniczych od lat mówili, że obecny model rozwoju w oparciu o małe lotniska lokalne ze słabą infrastrukturą nie ma racji bytu, jest patologiczny, część lotnisk zwiększa ruch, bo rośnie sam rynek lotniczy w Polsce, ale gdyby nie idiotyczny model rozwój byłby szybszy, bardziej optymalny, choćby w cargo skala ma znaczenie.

Polska być może nie będzie krajem wysokich technologii, ale na pewno możemy wygrać z Niemcami kosztami pracy, mniejszą ilością strajków, przestojów, zaproponować przewoźnikom i pasażerom podobną jakość za mniejsze pieniądze, nie licząc już faktu, że za kilkanaście lat rynek lotniczy w Polsce będzie dużo większy i CPL w ogromnym stopniu odpowie, albo i nie na jego potrzeby.

Jak pan to chce wyliczyć ? Po prostu trzeba sobie postawić za cel, zbudowanie nowocześniejszego i lepszego lotniska, niż to w Berlinie, z lepszą infrastrukturą, zapleczem, które w dodatku będzie tańsze, natomiast to nie jest tak, że nie inwestując, nie rozwijając kraju i wybierając za doradcę ekonomicznego Andrzeja Rzońcę niczym nie ryzykujemy.

Kanał na Mierzei Wiślanej to inwestycja kuriozum, o której szkoda gadać, a i tak doczekał się poparcia lokalnych działaczy PO, którzy demagogicznie zmienili zdanie, samochód elektryczny to pomysł mocno absurdalny, wobec słabości sektora w Polsce, braku własnych marek, braku gigantycznych środków na rozwój, w końcu to gotowy produkt na który składa się ileś tam innowacji, sukcesów różnych firm, a z punktu widzenia całej tej części samochodowej wymyślamy koło, gdy inni chcą wymyślić tylko trwałe i wydajne baterie, czy napęd, ewentualnie pracują nad systemami jazdy autonomicznej.

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 27 mar 2018, 13:43

proc pisze:
Adi pisze: Zajmowanie umysłów wyborców wielkimi ideami mającymi budować potęgę naszej ojczyzny, na miarę wyobrażeń jej obywateli, jest jakimś tam pomysłem na utrzymanie się przy władzy, przynajmniej z punktu widzenia socjotechniki, jednak mimo mego wrodzonego optymizmu, nie jestem w stanie piać z zachwytu nad każdym podsuwanym mi świecidełkiem.


Nie piejmy nad każdym, oceniajmy i analizujmy - swoją drogą PO potrafi iść za PiS-em w największych idiotyzmach jak Kanał na Mierzei Wiślanej.

Natomiast co do programu Morawieckiego to niezależnie od tego, że jest w nim wszystko, jest to rzecz miejscami trudna do uchwycenia, to z punktu widzenia pewnej idei, wizji, to PiS, a nie PO odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, przynajmniej jest to jakiś program na tle totalnej ideowej pustki ze strony liderów PO, którzy 25 lat po transformacji nie widzą potrzeby, że rzucić jakąś nową ideę, wizje itd.

Same szczegółowe rozwiązania mogą być dobre i złe, natomiast co do idei, potrzeby to jest ona czymś naturalnym i gdyby politycy PO nie stracili do tego stopnia kontaktu z rzeczywistością to by nie przegrali.

Nie da się uciec od faktu, że jednak to PiS zaproponował kilka dość mocnych punktów programowych, z których wcale nie wszystkie jak się wydaje zadufanym ludziom PO, w typie Rzońcy, są głupie, złe itd.

Takimi projektami są dla mnie CPL i Mieszkanie Plus.

Awatar użytkownika
proc
Posty: 1691
Rejestracja: 25 lis 2016, 21:49

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: proc » 27 mar 2018, 17:22

Adi pisze:Po pierwsze użyłem dość racjonalnych argumentów, a nie insynuacji i czego pan jeszcze potrzebuje w ocenie dwóch modeli rozwoju, żeby dość do banalnego w sumie wniosku, który z nich ma sens i jest dobry ?

Na jakimś etapie rozwoju i tak trzeba w Polsce odejść od obecnego modelu, a czym szybciej to zrobimy tym lepiej i zaoszczędzimy przy tym środki, a nie odwrotnie.

Logika, że coś mają Niemcy jest samobójcza, to jest wizja Polski jako kraju postkolonialnego i nie ma się co dziwić, że młode pokolenie wybiera PiS, Morawieckiego, bo przynajmniej artykułuje on pewne marzenia, projekty, inna sprawa to ocena merytoryczna - z tych wszystkich rzeczy bronię CPL, bo uważam, że ma sens i jest obarczony bardzo małym ryzykiem, gdzie po prostu najwyżej przez 2-3 lata lotnisko nie wykorzystywałoby pełnej przepustowości i odłożylibyśmy na dekadę kolejne etapy rozwoju.


Adi, odniosłem się do Twojej konkretnej wypowiedzi skierowanej do mnie, a nie do argumentów, których użyłeś wcześniej w tym wątku, więc postaraj się odpowiadać ze zrozumieniem treści, do której się odnosisz. W innym przypadku wychodzi z tego jeden wielki bałagan i do porozumienia nijak dojść nie można.

A co do reszty.
Logika jest taka, że tylko wtedy nie ma znaczenia co jest za miedzą, jeśli nasze rozwiązanie będzie oparte na trafniejszych analizach ekonomicznych, odpowiednio przeprowadzonych obliczeniach i wiarygodnych symulacjach pokazujących, że CPL, który może kiedyś tam powstanie w przyszłości, będzie miał większe szanse powodzenia, niż niemal gotowe do użytku wielkie lotnisko kilkaset kilometrów dalej.
Jeżeli oprzemy się tylko na wizji i chęci wyjścia za wszelką cenę z "postkolonialnej" rzeczywistości (swoją drogą, jak widzę, wmówić można sobie wszystko, aby tylko wyszło na nasze) to będziemy postępować jak włodarze miast, które bez odpowiednio przeprowadzonej analizy opłacalności stawiali sobie porty lotnicze, bo niby dlaczego nie, skoro uznano, że to świetna droga do zaznaczenia swej obecności pośród potęg miejskich naszego kraju.
Rozumiem Adi, że zapoznałeś się odpowiednią dokumentacją, analizą ekonomiczną i różnego rodzaju symulacjami, albo przynajmniej przeczytałeś konspekt syntetyzujący najważniejsze dane pokazujące, że budowa takiego lotniska kosztem miliardów złotych ma sens i stanie się dla całego regionu Europy środkowo wschodniej najważniejszym punktem na mapie ruchu lotniczego.
Masz prawo do entuzjazmu i popierania takiej idei, ale to nie oznacza, że ja muszę się z Tobą zgadzać.
Ja mam wątpliwości.
Nihil novi

Awatar użytkownika
proc
Posty: 1691
Rejestracja: 25 lis 2016, 21:49

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: proc » 27 mar 2018, 18:11

Adi pisze:Nie piejmy nad każdym, oceniajmy i analizujmy - swoją drogą PO potrafi iść za PiS-em w największych idiotyzmach jak Kanał na Mierzei Wiślanej.

Natomiast co do programu Morawieckiego to niezależnie od tego, że jest w nim wszystko, jest to rzecz miejscami trudna do uchwycenia, to z punktu widzenia pewnej idei, wizji, to PiS, a nie PO odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, przynajmniej jest to jakiś program na tle totalnej ideowej pustki ze strony liderów PO, którzy 25 lat po transformacji nie widzą potrzeby, że rzucić jakąś nową ideę, wizje itd.

Same szczegółowe rozwiązania mogą być dobre i złe, natomiast co do idei, potrzeby to jest ona czymś naturalnym i gdyby politycy PO nie stracili do tego stopnia kontaktu z rzeczywistością to by nie przegrali.

Nie da się uciec od faktu, że jednak to PiS zaproponował kilka dość mocnych punktów programowych, z których wcale nie wszystkie jak się wydaje zadufanym ludziom PO, w typie Rzońcy, są głupie, złe itd.

Takimi projektami są dla mnie CPL i Mieszkanie Plus.


Nie przesadzałbym z tym brakiem wizji PO. Rzeczywiście poziom socjotechniki był i ciągle jest w tej partii bez porównania niższy niż w PiSie, nie mówiąc już o zwyczajnym PR'ze, ale jednak potrafili dźwignąć Polskę z zaściankowej krainy bez odpowiedniej infrastruktury do w miarę dobrze rozwijającej się gospodarki z autostradami, drogami szybkiego ruchu, lotniskami, prężnym przemysłem, czy chociażby dobrze prowadzoną polityką zagraniczną, dzięki której utrzymywaliśmy wizerunek lidera pośród nowych członków UE, aspirującego do grona najważniejszych krajów europejskich.
Oczywiście jeszcze więcej można Platformie zarzucić, co sam po wielokroć czyniłem, ale twierdzenie, że za jej rządów mieliśmy do czynienia z krajem z dykty, czy wciąż tkwiącym w stanie ruiny zaściankiem, jest zwykłym idiotyzmem - a ta skrajna opinia w wielu miejscach wciąż pokutuje.
Niestety PiS nie rozwiązuje problemów, z którymi nie radziła sobie PO. Skupia się za to na rządzeniu za pomocą wielkich idei, które są może ważne, ale nie najważniejsze. Nawet 500+ jest oderwanym od całości programem (to prawda, że skutecznym), taką kiełbasą wyborczą, wokół której, albo obok której, wciąż nie potrafi się budować spójnego systemu polityki społecznej. Jak na razie "Mieszkanie +" nie działa i nie wiadomo, kiedy będzie, a jedynym w miarę porządnym programem wspierającym budownictwo mieszkaniowe było "Mieszkanie dla młodych".
Odnoszę wrażenie, że PiS za wszelką cenę chce przebić niezaprzeczalny sukces infrastrukturalny Platformy coraz bardziej fantastycznymi pomysłami, jak elektryczny samochód, CPL, Centralny Dworzec Kolejowy, przekopanie mierzei wiślanej i co im tam tylko przyjdzie do głowy, a tymczasem na wielu płaszczyznach nasza rzeczywistość skrzeczy. PiS cierpi, według mnie, na nadaktywną potrzebę zmian, bez jakiejkolwiek refleksji nad skutkami, czego pokłosiem staje się właśnie produkcja wielkich projektów Morawieckiego. Do tego projektów, które nie są ze sobą spójne, a często same się wykluczają.
I nie jest tak, jak Ci się Adi wydaje, że nie doceniam pewnych dokonań PiSu, bo już dawno wyszedłem z politycznego odrzucenia 500+ i teraz uważam ten program za pożyteczny, chociaż nie do końca wykorzystany społecznie. Na "Mieszkanie +" też patrzyłem z nadzieją. Ba, w pewnym momencie nawet myślałem, że PiS posiadł umiejętność rozpoznawania potrzeb społecznych, przy jednoczesnym zdroworozsądkowym podejściu do gospodarki, ale to trwało tylko chwilę.
Obecnie patrzę na działania PiS jak na wielkanocną pisankę, ładna na zewnątrz, ale w środku wydmuszka. Może od czasu do czasu znajdzie się ugotowana na twardo zawartość, ale to wszystko. Gdyż o jakości tego czegoś trudno mieć dobre zdanie.
Nihil novi

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 28 mar 2018, 0:13

Mieszkanie Plus jest mimo wszystko jakąś propozycją na tle wcześniejszych programów za rządów PO, które wspierały głównie developerów, były kosztowne, a niekoniecznie mądre - natomiast tu przynajmniej część założeń jest całkiem OK - by stworzyć jakąś pulę mieszkań na wynajem, które można będzie szybko wynająć, połączyć początkowy najem z późniejszym wykupem i stworzyć jakaś alternatywę wobec mieszkania od developera, kredytu hipotecznego itd.

Na pewno PiS odpowiada tu lepiej, niż prezydent Komorowski na pytanie młodego chłopaka jak jego siostra zarabiająca 2,5 tysiąca ma kupić mieszkanie - wziąć kredyt - natomiast od pomysłu do realizacji długa droga, a Mieszkanie Plus to nie 500 plus i tym programem trzeba zarządzać, stworzyć go od zera i w grę wchodzi cały zespół czynników, rozwiązania prawne, urbanistyka, finansowanie, nie mniej nawet umiarkowany sukces w ostatnim roku rządów PiS i tak będzie kontrastował z polityką PO.

Sukcesy infrastrukturalne PO - były cieniu kryzysu i upadku firm budowlanych, przy ogromnym napływie środków z UE - a więc trudno mi wystawić PO wysoką ocenę za zarządzanie, politykę w tym zakresie, uznać to jednoznacznie jako wielki sukces, plus taki, że autostrady powstały i są.

Rzeczywistość skrzeczała i za rządów PO, że przypomnę Aleksandra Grada w spółce PGE EJ1 - oczywiście pomiędzy propagandą ideą, a sukcesami PiS-u jest przepaść, nie sądzę by rząd PiS dokonał gospodarczego przełomu, ale i tak na tle PO to wystarczy by wygrać.

Krytyka 500 plus jest bezsensowna, a kogo stać na całościową politykę ? To jest argument wytrych wobec programu, który najbardziej od 27 lat zmienił poziom życia wielu rodzin, a przy okazji nie rozleciał się budżet, zaś krytyka opozycji z lewa i prawa, wyczyny Schetyny nic tu nie zbudowały.

PO siłą rzeczy potrzebuje wyraźnej korekty programowej, nowych twarzy w gospodarce i programu, który da się sprzedać, dobrze też by był on jako tako sensowny i lepszy od PiS-u.

Awatar użytkownika
Pompon
Posty: 246
Rejestracja: 12 gru 2017, 14:32

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Pompon » 28 mar 2018, 8:17

Adi pisze:
Krytyka 500 plus jest bezsensowna, a kogo stać na całościową politykę ? To jest argument wytrych wobec programu, który najbardziej od 27 lat zmienił poziom życia wielu rodzin, a przy okazji nie rozleciał się budżet, zaś krytyka opozycji z lewa i prawa, wyczyny Schetyny nic tu nie zbudowały.

PO siłą rzeczy potrzebuje wyraźnej korekty programowej, nowych twarzy w gospodarce i programu, który da się sprzedać, dobrze też by był on jako tako sensowny i lepszy od PiS-u.

Do takiego stwierdzenia mam stosunek ambiwalentny.
1. Każda partia, a zwłaszcza każdy rząd musi mieć strategię, plan całościowy. W przeciwnym razie tworzy się przypadkowość i bałagan. Tak to niestety wygląda u nas.
2. 500+ przede wszystkim to był najtańszy pomysł na zdobycie władzy. Dzieciaki zyskały przy okazji.
3. Zadanie programowe, które stoi przed PO jest poważne.

Adi
Posty: 281
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:00

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: Adi » 28 mar 2018, 9:39

PO także wprowadzało rozwiązania socjalne, które jednak nie powiązały tak mocno elektoratu z partią, jest "kosiniakowe" czyli 1000 złotych na dziecko przez pierwszy rok, czy są roczne płatne urlopy macierzyńskie pod względem kosztów dla budżetu są to programy podobnie kosztowne, a mimo to PiS sprzedał 500 plus w kontrze do PO jako pierwsza w Polsce partia pro-społeczna myśląca o dzieciach.

Dziś mamy jeszcze dalej idące obietnice socjalne ze strony PO jak 500 plus już na pierwsze dziecko, czy 13 emerytura i spełnienie tych obietnic przez PO będzie szalenie problematyczne, zaś nie spełnienie od razu zbuduje kontrast do PiS-u, który szybko i dość sprawnie jak na polskie warunki wprowadził 500 plus.

Awatar użytkownika
proc
Posty: 1691
Rejestracja: 25 lis 2016, 21:49

Re: Powody dla których Centralny Port Komunikacyjny nie ma racji bytu.

Postautor: proc » 28 mar 2018, 10:45

Adi pisze:Mieszkanie Plus jest mimo wszystko jakąś propozycją na tle wcześniejszych programów za rządów PO, które wspierały głównie developerów, były kosztowne, a niekoniecznie mądre - natomiast tu przynajmniej część założeń jest całkiem OK - by stworzyć jakąś pulę mieszkań na wynajem, które można będzie szybko wynająć, połączyć początkowy najem z późniejszym wykupem i stworzyć jakaś alternatywę wobec mieszkania od developera, kredytu hipotecznego itd. (...)


Może tak jest, jak piszesz, w przypadku mieszkania plus, problem tylko w tym, że jak na razie go nie ma i nie wiadomo, czy będzie (bo cała idea może skończyć się podobnie jak obietnica Dudy złożona frankowiczom). Natomiast z programu MDM skorzystało tysiące rodzin, co czyni go o niebo skuteczniejszym od jakiejkolwiek "propozycji w budowie". PiS może i ma jakiś pomysł, ale jak widać, jego komplikacja już na etapie projektu jest tak wielka, że nijak nie może powtórzyć sukcesu 500+.
Ja się tylko zastanawiam, dlaczego trzeba tworzyć od nowa program mieszkań na wynajem, kiedy pod ręką są TBS'y? Może wystarczy je nieco przerobić, może uprościć i wzmocnić, a założenia stawiane przed mieszkaniem plus mogły by w dużej mierze być zrealizowane? Czyżby chodziło tylko o to, że koniecznie musi to być nasz oryginalny pomysł, żeby pokazać jak wyjątkowy kraj budujemy, że zrywamy ze wszystkim, co może się wiązać z III RP?
Coś w tym chyba jest, biorąc pod uwagę działania PiS na polu prawa, konstytucji, sądownictwa, ale również tak przyziemnych spraw, jak: służba zdrowia, ochrona przyrody, czy pamieć historyczna.
Adi, nie musisz mi wyłuszczać błędów PO, jestem ich w pełni świadom. Krytykuję poczynania ludzi tej partii od początku mojej obecności na tym forum. Ale. Porównywanie odpowiedzi zadowolonego z siebie prezydenta na zadane mu na ulicy trudne pytanie, do budowanego z mozołem programu rządowego jest trochę nie na miejscu. Co powiedziałby w takiej sytuacji Duda (zakładając, że jest przygotowany na taką zaczepkę), że rząd jego partii pracuje nad projektem możliwości wynajmowania mieszkań, ale na razie to trzeba skorzystać z możliwości oferowanych przez rynek, albo... kredytu?
Oczywiście, że za PO rzeczywistość skrzeczała, ale jak widać PiS wszystko robi lepiej, więc i na tym polu ma większe sukcesy. :D
Co do Twoich postulatów niezbędnych do powrotu PO do gry, jako groźnego przeciwnika, pełna zgoda.

Wracając jednak do CPL, moja obawa jest tym bardziej na miejscu, że wciąż mam przed oczami lotnisko w Radomiu i sposób, w jaki PiS próbuje sobie z nim dzisiaj poradzić.
Nihil novi


Wróć do „Oceniamy rządy PiS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości