Skocz do zawartości


Witamy na Forum Platformy Obywatelskiej

Witaj serdecznie, Gościu, na Forum Platformy Obywatelskiej

.

Jeżeli chcesz wziąć czynny udział w naszych politycznych i światopoglądowych dyskusjach o sprawach Polski i Polaków, o bieżących wydarzeniach w kraju, Europie i na świecie, albo tylko pogadać "po godzinach" ,

zarejestruj się na forum. Możesz również podyskutować na naszych blogach.

.

Rejestracja zajmie Ci niewiele czasu, to tylko kilka minut. Zapraszamy!

(Po zalogowaniu ta wiadomość przestanie być widoczna)

Guest Message by DevFuse
 

Polski elektryczny napęd do rowerumoże i produkcja motocykli


  • Nie możesz odpowiedzieć
56 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 20 kwiecień 2013 - 15:20

Z Polskim samochodem elektrycznym to nie wiadomo ale elektryczne Gnomy to na 90 % będą.

 

 

 

 

 

npp1.jpg           npp2.jpg   http://forum.arbiter...load.php?id=815

 

 

 

raport+zasi%C4%99gu+npp.JPG





Ten temat odwiedzili: (> 34) , jurszen, irek333, proc, oldHorse, Karolina, pies_czyli_kot, mateczek, jozefg, papuv, Byniek, freeman, beefer, aktrawk, Accepted, Adi, kruk, VallaceBreen, jurgonka, jansen21, mbs, Marian., artur m., dydymus, Podet, Poraj, Zulus, adamp1976, Michał Dolny, MichalR, Prawilny, Przekręt, henpis, Artur Posen,

#2 ONLINE   oldHorse

    Uzytkownik

  • S-Moderator
  • 5091 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pią, 06 sty 12
  • 28 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 22:20
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn

Napisano 20 kwiecień 2013 - 15:31

Na tych zdjęciach prawie nic nie widać :( Napęd jest podawany na przednie, czy na tylne koło ?

#3 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 20 kwiecień 2013 - 15:39

Na przednie ale będzie na życzenie przedni lub tylny.



#4 OFFLINE   aktrawk

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 7660 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: śro, 22 lip 09
  • 35 tematów
    Ostatnia wizyta:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:EU
  • Zawód:zawiedziony
  • Hobby:kobyła i koty

Napisano 20 kwiecień 2013 - 15:40

Koniu, napęd w Polsce podawany jest przez wąskie gardło. To jakaś bzdura i podpucha.  :rofl: Rower jest po to, by trochę rozruszać ciało a nie do lenistwa.


Użytkownik aktrawk edytował ten post 20 kwiecień 2013 - 15:44


#5 OFFLINE   Michał Dolny

    PO

  • Użytkownicy
  • 6800 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: śro, 05 gru 07
  • 592 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 18:25
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Zawód:Przedsiębiorca
  • Hobby:Brydż Sportowy,polityka.

Napisano 20 kwiecień 2013 - 17:50

Rower jest potrzebny zarówno do rozwoju fizycznego oraz jako dobry i szybki rodzaj transportu na zakorkowanych ulicach.

Cieszę się że trwają prace nad rozwojem branży rowerowej.



#6 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 20 kwiecień 2013 - 19:24

Koniu, napęd w Polsce podawany jest przez wąskie gardło. To jakaś bzdura i podpucha.  :rofl: Rower jest po to, by trochę rozruszać ciało a nie do lenistwa.

Chyba że pracujesz fizycznie i do domu masz 21 km, to wtedy wspomaganie się przydaje :D



#7 ONLINE   papuv

    Ja chce żarówkę, nie świetlówkę.

  • Użytkownicy
  • 4704 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 30 sie 09
  • 27 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 21:57
  • Płeć:Nie ustalono
  • Skąd:skądś

Napisano 21 kwiecień 2013 - 02:05

Obecny rower elektryczny to to, co nam zostało po motorowerach niestety :(

Kiedyś do poruszania każdy pełnoletni mógł użyć motoroweru do 50 ccm (i popędzać do 50 km/h - przy czym były głosy, by zmienić ograniczenie na 90 km/h z racji terenów niezabudowanych) bez zbędnej papierologii, a teraz ...

A teraz co najwyżej można popędzić 25 km/h na elektryku lub się lekko zmachać i śmierdzieć (co w pewnych zawodach "przeszkadza"), a jakiś debil (bazując na twierdzeniu Korwina - słowo debil nie jest obraźliwe) chce wtrynić obowiązkowe badania techniczne na rower ...


Użytkownik papuv edytował ten post 21 kwiecień 2013 - 02:07


#8 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 22 kwiecień 2013 - 08:59

blog na którym więcej o napędzie typu gnom, próby i garażowo-piwniczne badania i rozwój:

www.egs.ocom.pl


Użytkownik irek333 edytował ten post 22 kwiecień 2013 - 09:00


#9 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 26 kwiecień 2013 - 20:49

http://24kurier.pl/A...krajowym-finale

 


Cytat:
 
 
Policki konstruktor w krajowym finale
Dodano: 2013-04-26 19:32:29
Jeździł do pracy rowerem. Ponad 20 kilometrów w jedną stronę. Kolejne kilometry przemierzał pieszo w czasie zmiany, więc na powrót do domu brakowało sił. Dlatego skonstruował elektryczny napęd. Dziś jest w dziesiątce kandydatów do wygranej w Narodowym Programie Przedsiębiorczości. Jako jedyny z zachodniopomorskiego.

Ireneusz Wróblewski pracuje w Zakładach Chemicznych Police. Jest aparatowym. W Policach też mieszka. Ale gdy zaczynał pracę, dojeżdżał do Zakładów ze Szczecina.
 
 
- Przez Głębokie, ponad 20 kilometrów - opowiada. - Chciałem zrezygnować z samochodu i przesiąść się na rower. Ale instalacje są u nas rozległe. Na zmianie trzeba się było sporo nachodzić. Nie miałem siły, żeby po pracy znów wsiadać na rower i jechać do domu. Wymyśliłem więc, żeby doczepić do niego silnik. Pierwszy rower z napędem zrobiłem właśnie po to, w 2008 roku.

Ireneusza Wróblewskiego w Policach znają nie tylko z miłości do pojazdów o napędzie elektrycznym. Jeden z jego pomysłów to publiczne stacje do darmowego doładowywania akumulatorów, zasilane energią słoneczną. Ten pewnie zostanie na papierze. Ale rodzinna firma produkująca elektryczne silniki do rowerów może się stać rzeczywistością.

Cały tekst w „Kurierze Szczecińskim” i e-wydaniu z 29 kwietnia 2013 r.

tekst i fot. Jarosław SPIRYDOWICZ

Na zdjęciu:
Ireneusz Wróblewski ze swoim elektrycznym rowerem z napędem na przednie koło.

 



#10 OFFLINE   dydymus

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 6641 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 21 cze 07
  • 485 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 wrz 2013 04:37
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Trójmiasto

Napisano 27 kwiecień 2013 - 01:56

Jeden taki który miał takie cudo zamontowane w swoim rowerze zabił żonę mojego kolegi, jechał drogą dla rowerów zbyt szybko i z wielką prędkością uderzył w normalnie jadącą osobę na rowerze, nawet nie wiecie jaka to TRAGEDIA !! jak ktoś ma taką potrzebę to niech sobie skuter kupi lub motor !!! bo problem polega na tym kto ma prawo poruszać się po drogach przeznaczonych dla rowerów !! czy na pewno ma prawo jechać tam "ROWER" z prędkością 60km/h ? ludziom się w głowach przewraca i z roweru chcą zrobić ścigacza !! założenie samego roweru polega na tym aby korzystać z siły MIĘŚNI a nie akumulatora !!! SPASIONE LENIE ŚMIERDZĄCE !! inaczej tego określić się nie da !!


Użytkownik dydymus edytował ten post 27 kwiecień 2013 - 01:59


#11 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 28 kwiecień 2013 - 09:45

Rozumiem i współczuję.

 

Według prawa po ścieżkach rowerowych można poruszać się rowerem elektr. o mocy 250W i prędkości 25 km/h później silnik musi się wyłączyć i tylko siła mięśni pozwala jechać prędzej.

 

Z moich informacji wynika, że spalinowe nawet sparta muszą być rejestrowane jako motorower.



#12 ONLINE   papuv

    Ja chce żarówkę, nie świetlówkę.

  • Użytkownicy
  • 4704 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 30 sie 09
  • 27 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 21:57
  • Płeć:Nie ustalono
  • Skąd:skądś

Napisano 28 kwiecień 2013 - 10:03

Jeden taki który miał takie cudo zamontowane w swoim rowerze zabił żonę mojego kolegi, jechał drogą dla rowerów zbyt szybko i z wielką prędkością uderzył w normalnie jadącą osobę na rowerze, nawet nie wiecie jaka to TRAGEDIA !! jak ktoś ma taką potrzebę to niech sobie skuter kupi lub motor !!! bo problem polega na tym kto ma prawo poruszać się po drogach przeznaczonych dla rowerów !! czy na pewno ma prawo jechać tam "ROWER" z prędkością 60km/h ? ludziom się w głowach przewraca i z roweru chcą zrobić ścigacza !! założenie samego roweru polega na tym aby korzystać z siły MIĘŚNI a nie akumulatora !!! SPASIONE LENIE ŚMIERDZĄCE !! inaczej tego określić się nie da !!

Kwestia przepisów prawa - jeśli rower jedzie wolno to powinien mieć prawo jeździć po chodniku lub poboczu, bo nie stanowi zagrożenia; jeśli jedzie normalnie to po drodze rowerowej lub poboczu, bo tam nie stanowi zagrożenia, jeśli szybko -  to po drodze, bo tam jeżdżą szybko.

 

Rozwiązań obecnie stwarzanych nie muszę komentować ...

 

Natomiast co do "wspomagania" - bez wspomagania na rowerach wyczynowych można jeździć z prędkością nawet 90 km/h (rower wielołańcuchowy).

Rekord jazdy na rowerze specjalistycznym bez wspomagania wynosi 200 coś km/h (rower z obudową aerodynamiczną).

Ale przepisy albo blokują rowerowi chodnik, albo drogę ...

 

Jeśli mamy mieć bezpieczny, sprawny ruch po drogach - to musimy rowerzystom dać wybór, gdzie mają jeździć zachowując bezpieczeństwo a danym trybie jazdy, by z jednej strony nie tamować ruchu, a z drugiej nie stwarzać takich właśnie wypadków.



#13 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 07 maj 2013 - 13:40

Może tu więcej widać

 

 

blog+1.JPG



#14 ONLINE   oldHorse

    Uzytkownik

  • S-Moderator
  • 5091 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pią, 06 sty 12
  • 28 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 22:20
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn

Napisano 07 maj 2013 - 16:48

Może tu więcej widać


Również straszne zdjęcie bez kontrastu, ale trochę mi się rozjaśniło.

Czyli działa to tak, jak kiedyś "Gnom" - napęd jest przekazywany przez rolkę na koło. Jak rozumiem, akumulatory są w tej torbie nad silnikiem ?
Czy całość, tak jak to było w Gnomie, daje się podnieść dźwignią i odłączyć od koła, gdy jest niepotrzebna lub wyczerpią się akumulatory ?

Czy robiłeś już biznesplan ? Jaka jest szacunkowa cena detaliczna oraz koszty eksploatacji - ładowanie akumulatorów i ich okresowa wymiana w przeliczeniu na przejechany kilometr ?

#15 OFFLINE   Przekręt

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 2423 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 01 paź 09
  • 79 tematów
    Ostatnia wizyta:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Schlesien
  • Zawód:hajer przodowy
  • Hobby:Radykał, słuchacz Radia Maryja

Napisano 07 maj 2013 - 17:04

Przekręt

 

Rowery z napędem elektrycznym są bardzo pomocne dla tych, którzy nie lubią stać pod światłami. Tylko co to będzie, gdy z 20% obecnie dojeżdżających do pracy autami przesiądzie się na rowery przy braku ścieżek rowerowych typu Benelux?



#16 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 24 maj 2013 - 12:21

Również straszne zdjęcie bez kontrastu, ale trochę mi się rozjaśniło.

Czyli działa to tak, jak kiedyś "Gnom" - napęd jest przekazywany przez rolkę na koło. Jak rozumiem, akumulatory są w tej torbie nad silnikiem ?
Czy całość, tak jak to było w Gnomie, daje się podnieść dźwignią i odłączyć od koła, gdy jest niepotrzebna lub wyczerpią się akumulatory ?

Czy robiłeś już biznesplan ? Jaka jest szacunkowa cena detaliczna oraz koszty eksploatacji - ładowanie akumulatorów i ich okresowa wymiana w przeliczeniu na przejechany kilometr ?

 

naglowek.JPG

 

pr%25C3%25B3by%2Bprototypu.jpg

 

 

Tak ma być tak jak w Gnomie całość w kompakcie z akumulatorami, waga dosyć spora ale chyba lżejsze od starego Gnoma,  obciąża przód ale można nawet podczas jazdy podnieść,

Natomiast na tylnym kole jest zdecydowanie stabilniej ale trzeba się zatrzymać i odpiąć zacisk aby podnieść,

z akumulatorami AGM cena ok. 600 zł,

z akumulatorem litowo-jonowym umieszczonym na ramie jak bidon ok. 1500 zł.

 

LItowy ok 500 cykli ładowań - pełnego rozładowania i pojawi się spadek pojemności, natomiast AGM jak pamiętam 200 cykli- niepełne nawet 500.

Z praktyki AGM ok. 3 lata, li-jon 5-6 lat.

 

Koszty ładowania: w standardowy zestaw "wejdzie" ok. 200-300 Wh energii (0,3 kwh) chyba teraz jest ok. 0,55 zł za kwh czyli za 55gr naładować można 3 razy.



Co do kosztów amortyzacji akumulatorów - to nigdy nie liczyłem, po 2-3 latach kupowałem nowe ok. 200 zł i tyle, żeby było ekologicznie to akumulatory zdawałem do recyklingu.



#17 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 14 czerwiec 2013 - 20:23

Konstruktor z Polic wyróżniony
Dodano: 2013-06-14 17:37:24
Police/Warszawa. Ireneusz Wróblewski, twórca elektrycznych napędów rowerowych, otrzymał wyróżnienie w Narodowym Programie Przedsiębiorczości.

Konkurs był kierowany do osób z doświadczeniem na rynku pracy (30-49 lat), zainteresowanych działalnością na własny rachunek. Po dwóch pierwszych etapach zostało dziewięciu autorów najlepszych biznesplanów, którzy walczyli o główną wygraną.

Pierwszą część finału stanowiły prezentacje – uczestnicy mieli na nie po kilka minut. Następnie jury wybrało trzy pomysły, których autorzy wzięli udział w dogrywce.
 
 

Ostatecznie pierwsze miejsce zajęła Ewa Wilk-Goździewska z pomysłem na usługi fizjoterapeutyczne, które będą udzielane również on line. Otrzymała nagrodę w wysokości 60 tys. zł, która umożliwi jego realizację.

Ireneusz Wróblewski dostał wyróżnienie za pomysł na elektryczny pomocniczy napęd rowerowy oparty o zasadę działania silników doczepnych polskiej produkcji Gnom.

- Główny produkt firmy to kompaktowy pomocniczy napęd rowerowy - powiedział konstruktor z Polic. - Dodatkowo wytwórnię będą opuszczały kompletne rowery z napędem pomocniczym oraz lekkie motocykle elektryczne.

Jury wyróżniło również Ewę Ciszewską – autorkę biznesplanu firmy zajmującej się kremacją zwierząt domowych oraz sprzedażą artykułów funeralnych.

(p)

fot. NPP

Na zdjęciu:
Już po finale i rozdaniu nagród. Ireneusz Wróblewski trzeci od prawej.  

 

Film na finał Narodowego Programu Przedsiębiorczości, projekt uzyskał wyróżnienie - II miejsce na 12000 przystępujących.

 

 

 


Użytkownik irek333 edytował ten post 14 czerwiec 2013 - 20:25


#18 OFFLINE   dydymus

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 6641 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 21 cze 07
  • 485 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 wrz 2013 04:37
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Trójmiasto

Napisano 16 czerwiec 2013 - 00:05

Rozumiem i współczuję.

 

Według prawa po ścieżkach rowerowych można poruszać się rowerem elektr. o mocy 250W i prędkości 25 km/h później silnik musi się wyłączyć i tylko siła mięśni pozwala jechać prędzej.

 

Z moich informacji wynika, że spalinowe nawet sparta muszą być rejestrowane jako motorower.

 

 

Kwestia przepisów prawa - jeśli rower jedzie wolno to powinien mieć prawo jeździć po chodniku lub poboczu,

 

A widzieliście kiedyś "zablokowany"  skuter ? czy widzieliście kiedyś kierowce samochodu który jedzie przepisowo ? właśnie problem w tym że nie ma możliwości aby upilnować tych którzy będą mieć zamontowane takie elektryczne cudo, na ulicach oczywiście sprawa wygląda inaczej bo prawie 100% nie stosuje się do przepisów więc jest w miarę bezpiecznie bo nawet ci którzy chcieliby jechać przepisowo siłą rzeczy muszą się dostosować więc jeżdżą szybciej dla samego własnego bezpieczeństwa, na drogach rowerowych sprawa wygląda inaczej bo nie wyobrażam sobie aby ktoś siłą własnych nóg dostosował się i jechał przykładowo 40 na godzinę !!

 

Odnośnie skuterów to nawet oficjalnie na onecie pojawił się artykuł o skuterach które mają niby pojawić się w sieciach biedronki, wymieniono zalety że to jest produkt chiński lecz z marką romet i co mnie zdziwiło że w tym artykule wspomniano że skutery mają blokadę która w łatwy sposób da się wyłączyć !!  

 

 

http://motocykle.one...sza-jazda/dzwcc

 

Skuter fabrycznie sprzedawany jest z ogranicznikiem prędkości maksymalnej i rozpędza się najwyżej do 45 km/h. To wymóg ustawodawcy, aby skuter spełniał warunki stawiane motorowerom.
Skuter fabrycznie sprzedawany jest z ogranicznikiem prędkości maksymalnej i rozpędza się najwyżej do 45 km/h. To wymóg ustawodawcy, aby skuter spełniał warunki stawiane motorowerom.

Skuter fabrycznie sprzedawany jest z ogranicznikiem prędkości maksymalnej i rozpędza się najwyżej do 45 km/h. To wymóg ustawodawcy, aby skuter spełniał warunki stawiane motorowerom.

 

 

Blokadę można łatwo zdjąć (w serwisach skuterowych kosztem kilkudziesięciu, maksymalnie stu złotych), co zwiększy prędkość maksymalną nawet do przeszło 60 km/h.

 

Owszem, na końcu wspomniano o bezpieczeństwie, że niby na ulicach gdzie jeżdżą samochody lepiej jechać szybciej niż wolniej i przyznam że jest w tym jakaś filozofia ! ale na drogach rowerowych sprawa ma się inaczej, tak jak napisałem wyżej, różnica prędkości jest większa, rowerzysta nie jest zamknięty w kabinie jak w samochodzie  ani nie ma kasku jak kierowcy motoru, więc jest narażony na większe obrażenia podczas kolizji !! teraz wyobraźmy sobie jak wygląda wypadek z udziałem innego roweru który jedzie z prędkością 40 ? 50 ? kilometrów na godzinę, bo przecież takie wartości to przy obecnej technice są możliwe. !!

 

Blokadę można łatwo zdjąć (w serwisach skuterowych kosztem kilkudziesięciu, maksymalnie stu złotych), co zwiększy prędkość maksymalną nawet do przeszło 60 km/Blokadę można łatwo zdjąć (w serwisach skuterowych kosztem kilkudziesięciu, maksymalnie stu złotych), co zwiększy prędkość maksymalną nawet do przeszło 60 km/h.

Dokładnie wiadomo że obecnie silnik elektryczny może dać naprawdę dużo mocy i mimo przepisów mówiących o 25km/h znajdą się tacy którzy po odpowiednich przeróbkach będą jechać nawet 60 !!! i oczywiście drogą dla rowerzystów bo przecież ma prawo ! 

 

I nieistotne jest prawo, przepisy które ewentualnie nałożą na taką osobę karę, dramatem jest to że wcześniej życie straci zwykły wolno jadący rowerzysta który przecież nigdzie się nie śpieszy, jedzie wolno delektuje się otaczającą go przyrodą, odpoczywa, relaksuje się !!! nikt nie może oczekiwać ani wymuszać od niego aby jechał szybciej bo to nie jest tor wyścigowy !! ani droga dla śpieszących się kurierów !!!

 

Sam wiem jak użytkowane są drogi rowerowe bo sam z nich korzystam, jedziemy sobie wolno z dziećmi, bratem, bratową itp itd rozmawiamy śmiejemy się itp itd !! nie wyobrażam sobie aby ktoś nagle tą samą drogą obok dzieci jechał z dużą prędkością ! to przecież jest bardzo niebezpieczne !

 

Po prostu obawiam się że to będzie wyglądać jak na zamieszczonym filmiku.

 


Użytkownik dydymus edytował ten post 16 czerwiec 2013 - 00:11


#19 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 19 czerwiec 2013 - 18:58

500W?

Tu jazda kolegi na 4 KW


Użytkownik irek333 edytował ten post 19 czerwiec 2013 - 19:01


#20 OFFLINE   irek333

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 179 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 19 maj 09
  • 6 tematów
    Ostatnia wizyta: 27 lip 2014 19:52
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisano 30 czerwiec 2013 - 20:22



#21 OFFLINE   dydymus

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 6641 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 21 cze 07
  • 485 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 wrz 2013 04:37
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Trójmiasto

Napisano 01 lipiec 2013 - 17:07

Irek333 kup Ty sobie w końcu jakiś skuter !!



#22 ONLINE   oldHorse

    Uzytkownik

  • S-Moderator
  • 5091 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pią, 06 sty 12
  • 28 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 22:20
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn

Napisano 01 lipiec 2013 - 18:45

A po kiego bolca ?

 

Ten rower jest znacznie lepszy od śmierdzących skuterów.



#23 OFFLINE   dydymus

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 6641 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 21 cze 07
  • 485 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 wrz 2013 04:37
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Trójmiasto

Napisano 01 lipiec 2013 - 18:47

Jaki śmierdzący ?!

 

http://moto.wp.pl/ka...10de3&_ticrsn=3


Użytkownik dydymus edytował ten post 01 lipiec 2013 - 18:48


#24 ONLINE   oldHorse

    Uzytkownik

  • S-Moderator
  • 5091 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pią, 06 sty 12
  • 28 tematów
    Ostatnia wizyta: dziś, 22:20
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn

Napisano 01 lipiec 2013 - 22:09

W takim razie podejdź do sprawy z drugiej strony: silnik, który skonstruował Irek333, jest produktem polskiej myśli technicznej. Na pewno zawiera zagraniczne komponenty, ale ich złożenie do kupy i montaż finalnego wyrobu będzie robiony w Polsce. Elektryczny skuter Rometu, podobnie jak wszystkie inne towary, sprzedawane pod tą marką, są produkcji chińskiej. Jeśli nie wierzysz, przejedź się do Bydgoszczy i posłuchaj wiatru, hulającego w ruinach byłej fabryki rowerów.

 

Tyle na tym forum długo i niegramatycznie gadałeś o patriotyzmie, a jak pojawił się ktoś, komu się jeszcze chce coś w tym kraju konstruować, to wyłazi z Ciebie klasyczny polski diabeł: za kołnierz gościa i do kotła, niech się nie wychyla... 


Użytkownik oldHorse edytował ten post 01 lipiec 2013 - 22:12


#25 OFFLINE   dydymus

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 6641 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: czw, 21 cze 07
  • 485 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 wrz 2013 04:37
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Trójmiasto

Napisano 02 lipiec 2013 - 00:28

Zrozum, nie obchodzi mnie w tym przypadku kto gdzie skonstruował ten silnik, ja po prostu nie widzę sensu aby rower którego ideą jest napędzanie siłą ludzkich mięśni ! wyposażać w silnik elektryczny !! traci sens tutaj określenie ROWER

 

Rower – jedno- lub wielośladowy pojazd drogowy napędzany siłą mięśni poruszających się nim osób za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami.

 

Osoba poruszająca się takim elektrycznym wynalazkiem po drodze dla rowerów która często graniczy z ruchem pieszych staje się osobą niebezpieczną !! wiadomo jakie prędkości można osiągnąć stosując napędy elektryczne i nawet nie ważne jest o jakich prędkościach tutaj dyskutujemy !! podobnie jak w kwestii skuterów ! tylko że w tym przypadku to ma sens z uwagi iż skutery współdzielą drogę z samochodami, tymczasem "rowery" z napędem elektrycznym będą poruszać się po drogach rowerowych !!! JEST TO NIEBEZPIECZNE !!

 

EGZEKWOWANIE PRAWA W TYM PRZYPADKU BĘDZIE NIEMOŻLIWE BO SIĘ TEGO NIE UPILNUJE !!

 

Słowem mówiąc miejsce, szlak, droga ? która dotychczas była spokojna, stanie się niebezpieczna !! dla ludzi poruszających się rowerami klasycznymi i pieszych.

 

Przykładem może być właśnie żona kolegi która zginęła na drodze rowerowej potrącona przez rowerzystę który jechał właśnie takim rowerem napędzanym silnikiem elektrycznym !!!!!!!!!!!

 

Ja po prostu nie widzę sensu dla takiego roweru, wszystko odbywa się w pewien sposób stopniowy, ROWER, SKUTER, MOTOR, SAMOCHÓD !! po co więc zakłócać ?!!!


Użytkownik dydymus edytował ten post 02 lipiec 2013 - 00:30




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników