Skocz do zawartości


Witamy na Forum Platformy Obywatelskiej

Witaj serdecznie, Gościu, na Forum Platformy Obywatelskiej

.

Jeżeli chcesz wziąć czynny udział w naszych politycznych i światopoglądowych dyskusjach o sprawach Polski i Polaków, o bieżących wydarzeniach w kraju, Europie i na świecie, albo tylko pogadać "po godzinach" ,

zarejestruj się na forum. Możesz również podyskutować na naszych blogach.

.

Rejestracja zajmie Ci niewiele czasu, to tylko kilka minut. Zapraszamy!

(Po zalogowaniu ta wiadomość przestanie być widoczna)

Guest Message by DevFuse
 

Korweta ORP "Gawron"Czy, a jeżeli to jaka Marynarka Wojenna?


  • Nie możesz odpowiedzieć
386 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 22 wrzesień 2009 - 07:58

W kilku miejscach na tym forum umieszczone są wzmianki o budowie korwety, ale są rozproszone. W latach trzydziestych Polska kupiła za granicą kilka jednostek na potrzeby floty MW RP. Dalej po 1945r sprzęt pływający był dostowany do potrzeb Układu Warszawskiego i rok 1989 nie był żadnym przełomem dla jednostek MW. Obecnie członkostwo w strukturach NATO stawia pzred flotą nowe wymagania. Rżąd RP modernizuje okręty jakie wejdą do służby w MW. Jest to proces niesłychanie kosztowny i rozłożony na lata, ale taka jest kolej rzeczy. Uzawodowienie armii spowodowało, że obsadę ORP Gawron stanowić będą najlepsi z najlepszych, a swoje pierwsze kroki stawiać będą przy nabrzeżu wyposażeniowym jednostki. Już tam rozpocznie sie szkolenie i jak w planowanym terminie 2012 roku jednostka wydzie w rejs próbny na akwen Bałtyku być może będzie można ją obejrzeć z wysokości Kamiennej Góry. Dyskusję otworzę postem z wodowania jednostki oraz materiałami, jakie można na ten temat zebrać w internecie o jednostkach podobnego typu. Budowa korwety - to niesłychany wysiłek dla budżetu, szacowany na budowę rzędu trzech aqa parków (jeden za 300 mln zł). Mam przekonanie, że ten post będzie służył pomocą budowniczym jednostki, popularyzował morze i służbę wojskową dla Polski.

W Stoczni Marynarki Wojennej w dniu 16 września br. doniosła uroczystość: oto po raz pierwszy od piętnastu lat doszło do zwodowania okrętu dla polskich sił zbrojnych na morzu. Wodowania bowiem dostąpiła korweta budowy 621 o nazwie „GAWRON”. Okręt o przeznaczeniu wielozadaniowym, o długości 96 m., szerokości 10,5 m., wyporności pełnej 2100 ton, z silnikiem zapewniającym uzyskiwanie prędkości do 32 węzłów. Na to uroczyste wodowanie zarząd stoczni na czele z jej prezesem zarządu Romanem Kraińskim zaprosił m.in. byłych dowódców Marynarki Wojennej admirałów floty Ryszarda Łukasika i Romana Krzyżelewskiego, rektora – komendanta Akademii Marynarki Wojennej kontradmirała Czesława Dyrcza, przedstawicieli Agencji Rozwoju Przemysłu, wicemarszałka pomorskiego Wiesława Byczkowskiego, przedstawicieli Polskiego Rejestru Statków, instytucji pod względem klasyfikacyjnym nadzorującym budowę korwety prezesa zarządu Jana Jankowskiego oraz dyrektora handlowego Dariusza Rudzińskiego, a także przedstawicieli kooperantów. I oczywiście zaangażowaną w tę budowę część załogi, jak i reprezentację mediów

czytaj więcej w linku http://oficynamorska...i...9&Itemid=44
Budowniczym tej jednostki jest stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni.
czytaj link http://www.navship.p...ISTORIA.phtml?0
W projektach z 2001r było zbudowanie co najmniej trzech takich jednostek (korwet), ale wyszło jak zawsze i są obiektywne trudności ze zbudowaniem jednej.
Zapraszam do dyskusji, a każdy głos popierający tą inwestycję jest na wagę złota.



Ten temat odwiedzili: (> 46) , Karolina, kruk, VallaceBreen, oldHorse, jansen21, imperium ryb, Zulus, pies_czyli_kot, freeman, beefer, Podet, artur m., proc, leszek, Accepted, Andrzej Pokojewski, gustaw, Sopel332, papuv, Odyn, robert-c, circo_massimo, blondyn, Robert Kwiatkowski, forex, miniuś, jozefg, filtr, tsz1919, Marian., dydymus, HERMAN1022, mjs, aktrawk, qstan, lares, mateczek, neptunek, Arski, Przekręt, szanta, tom138, Poraj, jurszen, Klint,

#2 OFFLINE   miniuś

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 7965 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 13 lis 07
  • 279 tematów
    Ostatnia wizyta: wczoraj, 08:34
  • Płeć:Nie ustalono

Napisano 22 wrzesień 2009 - 08:12

Siły zbrojne na łopatkach a Ten o korwetach . Imperium zejdź na ziemię nie teraz i nie ten czas . POzdrawiam

#3 OFFLINE   Baltazar

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 8810 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pon, 20 lut 06
  • 816 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2010 06:38
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorze
  • Hobby:lotnictwo

Napisano 22 wrzesień 2009 - 08:22

Siły zbrojne na łopatkach a Ten o korwetach . Imperium zejdź na ziemię nie teraz i nie ten czas . POzdrawiam


Prawdopodobnie jeżeli w ogóle osiągnie kiedykolwiek gotowość operacyjną, to do nowoczesnych okrętów wojennych będzie się miała tak, jak arka Noego do dzisiejszego transatlantyka, a po wyjściu ze Stoczni Marynarki Wojennej będzie się nadawała do przeholowania prosto do Stoczni Remontowej..

#4 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 22 wrzesień 2009 - 10:35

Dlaczego jako mieszkaniec tego kraju nie mam być zadowolonym, że w końcu wybuduje się korwetę. Aby zakończono jej wyposażanie trzeba o tym głośno mówić, mając oczywiście na uwadze te elementy, które nie potrzebują publicznych komentarzy. Tak, aby wilk był syty, i owca cała.
Szwecja pełni teraz prezydencję w UE i leży nad Bałtykiem. Jak to wygląda u Szwedów?

Prędkość
35 węzłów, widzialność dla radaru na spokojnym morzu zaledwie 13 mil morskich, a przy sztormie mozna ją zauważyć z odległości ośmiu mil. Wszystko dzięki kompozytowym materiałom, które zmniejszają możliwości wykrycia korwety.
Do tego szwedzcy inżynierowie tak zaprojektowali kadłub i nadbudówki by radar nie był w stanie znaleźć okrętu - visby jest tak kanciasta, jak kiedyś był amerykański niewidzialny samolot F-117.Całość uzupełniają dwa ciche silniki od jednej z gałęzi Rolls-Royce'a - Kamewy.
Aby uniknąć wykrycia, systemy uzbrojenia schowano wewnątrz kadłuba. Armaty dziobowe i działka małego kalibru ukryte są w obudowanych wieżach. Kotwice oraz elementy wyposażenia, które muszą znajdować się na zewnątrz, np. tratwy, szalupy i koła ratunkowe, są starannie osłonięte.
Uzbrojenie korwety to przeciwokrętowe i przeciwlotnicze pociski rakietowe, rakietowe bomby głębinowe i torpedy. Wsparcie stanowią systemy walki radioelektronicznej. W trakcie próbnych strzelań korweta trafiła wszystkie cele o wielkości sześciu metrów z odległości trzech kilometrów. Przed minami okręt potrafi się obronić między innymi za pomocą bezzałogowych zdalnie sterowanych niszczycieli min.
Załoga pierwszej korwety klasy Visby podniesie banderę szwedzkiej marynarki wojennej jeszcze w tym roku.

czytaj na linku http://www.dziennik....a_na_morze.html
Czy w tej materii nie można wymienić doświadczeń ze Szwedami? Idzie mi o koszt budowy. Po co wyważać otwarte drzwi?


Plany rozwoju technicznego Marynarki Wojennej RP są w dużej części tajne - ucina dyskusję na ten temat płk Wiesław Grzegorzewski z MON.
W podobnych tonach wypowiada się Bartosz Zajda z Marynarki Wojennej. - O nowe okręty proszę pytać w MON - usłyszeliśmy od Bartosza Zajdy.

polecam link http://www.portalmor...h-potrzeba13784
Aby obejrzeć 7 filmów przedstawiających wygląd korwet, jakimi dysponyją inne marynarki wojenne polecam uwadze
link http://www.dziennik....po_Baltyku.html
Chciałbym lobbować na tej witrynie za budową jednej z 7 planowanych w 2001r korwet. Pomijam milczeniem plany projektowe okrętu klasy
"Kormoran" - dla mnie jest za duży na Bałtyk, ale za to byłby przydantny w misjach NATO.

#5 OFFLINE   miniuś

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 7965 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 13 lis 07
  • 279 tematów
    Ostatnia wizyta: wczoraj, 08:34
  • Płeć:Nie ustalono

Napisano 22 wrzesień 2009 - 11:57

Ale proszę nie odkrywaj trzeciej Ameryki . Przecież teraz Nas na to stać . Wiem , ze Jesteś marzycielem ale nie raz trzeba zejść na ziemię . Popatrz co sie dzieje , tarczy niet , Prezydenta nie chcą Niemcy zaprosić , owoców dla dzieci nie ma kto dowieźć , wicepremier apeluje do gadatliwych górników , Olechowski ogłasza swój program , Minister MSZ robi dobrą minę , TVP pada i odbywa się cyrk a demokracji przed czerwoną zarazą broni dzielnie Prezes Farfał , księża zamieszani w zamach Papieża Polaka , budowa stadionów , budowa dróg , no i zmiana dyrektora muziea w Olsztynie -:)))) możnaby tak ale po co ? POzdrawiam

#6 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 22 wrzesień 2009 - 12:10

Ale proszę nie odkrywaj trzeciej Ameryki . Przecież teraz Nas na to stać . Wiem , ze Jesteś marzycielem ale nie raz trzeba zejść na ziemię . Popatrz co sie dzieje , tarczy niet , Prezydenta nie chcą Niemcy zaprosić , owoców dla dzieci nie ma kto dowieźć , wicepremier apeluje do gadatliwych górników , Olechowski ogłasza swój program , Minister MSZ robi dobrą minę , TVP pada i odbywa się cyrk a demokracji przed czerwoną zarazą broni dzielnie Prezes Farfał , księża zamieszani w zamach Papieża Polaka , budowa stadionów , budowa dróg , no i zmiana dyrektora muziea w Olsztynie -:)))) możnaby tak ale po co ? POzdrawiam

W Międzyresortowym Zespole ds Polityki Morskiej RP dowodzonej przez panią Annę Wypych - Namiotko są zapewnie admirałowie RP. I to na ich głos liczę w tej dyskusji o Mar. Woj.
Rozpietość komentarzy dziennikarskich w tej sprawie ma rozstrzał na 180 stopni.

Korweta zwodowana, tylko po co? Opublikowano: 17 września, 2009
Jak tak dalej pójdzie, to zwodowana we wtorek w Stoczni Marynarki Wojennej korweta będzie najdłużej budowanym okrętem na świecie. Przez osiem lat powstał kadłub, ale nie ma pieniędzy na dalsze prace. Wielozadaniowa korweta typu "Gawron" miała być chlubą polskiej Marynarki Wojennej. Za kilka lat część naszej floty będzie bowiem nadawała się tylko na złom, więc statki wycofane z eksploatacji miał zastąpić nasz sztandarowy produkt. Budowę korwety rozpoczęto w 2001 roku. Za to "szalone" tempo prac nie odpowiadają jednak stoczniowcy. Postępowanie kolejnych rządów, które wciąż odraczały dokończenie prototypu "Gawrona", śmiało mogłoby posłużyć za gotowy scenariusz na kolejny odcinek "Latającego cyrku Monty Pythona"........

Patrz link http://www.portalmor...ko-po-co-a13785
Miniuś, ja już nie próbuję dyskutować o flotylli okrętów podwodnych RP i planach nastęcy norweskiego "Kobbena".

Nowy okręt na nowe czasyRynek konwencjonalnych okrętów podwodnych nie jest zbyt rozległy, ale ci, którzy się na nim utrzymują to elita. Dzięki Scorpene należy do niej także francuski DCN CN S. Warto o tym pamiętać, gdy będziemy wybierać nowy okręt podwodny dla naszej marynarki.

patrz link http://www.magnum-x....o...5&Itemid=15
Z tych ustawowych procentów w budżecie na siły zbrojne - wyskrobać tą brakującą kwotę i w ciągu lat dwóch z kadłuba okrętu klasy "Gawron"
zrobić pełnosprawną jednostkę bojową.
To piekielny koszt. Na przykład w Mig 29 Rosjanie stosowali na styki około 1 kg złota - cel - niezawodność elektroniki.
W końcu praktyka morska absolwentów Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni mogłaby się w końcu odbywać na konkretnym sprzęcie, a nie na żaglowcach.

#7 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 25 wrzesień 2009 - 07:34

Modernizacja wojska przebiega i nikt i nic tego nie zatrzyma. Patrz link
http://biznes.interi...j-armii,1373263
Ten zakup jest "echem" bezmyślnej inwestycji. Kupiono F 16 plus offset. Jednocześnie pogrzebano program "Iryda". I teraz ma miejsce "odgrzebanie' problemu Iryda w innym wydaniu. Jak widać nie za bardzo udają się pewne kwestie przemyśleń. A to kosztuje.
Wracając do sprawy korwety klasy "Gawron" - to ta jedna korweta jest wierzchołkiem problemu. Sama idea posiadania takiej jednostki jest kosztowna, a dodatkowe koszty to cała infrastruktura wokół tej korwety.
Przykładowo - korweta jest w eksploatacji i wykonuje wojskowe zadania na Bałtyku. A tutaj kończy się jej paliwo. Sytuacja powoduje, że nie może ona przerwać wykonywania zadania - aby zejść do portu i zatankować, załadować i uzupełnić zapasy częsci zamiennych.
Wtedy dowódca wysyła w morze okręt pomocniczy z paliwem i tankowanie ma się odbyć na morzu. Futurystycznie oczyma wyobraźni widzę, że ten okręt pomocniczy jest zbudowany na tych samych zasadach, co korweta ( jest w technologi stealth i rozwija 33 węzły i płynąc równolegle do korwety
z kilku stanowisk wystrzeliwuje węże i w ten sposób tankuje się korwetę), aby po szybkim zatankowaniu odłączyć i wrócić do portu.
Problem szkolenia marynarzy na lądzie do przeprowadzenia takiej operacji na morzu. To dopiero koszty.
Jak ktoś miał do czynienia z flotą transportową w spedycji to wie, że ciężarówki muszą co jakis czas przechodzić przeglądy techniczne. Tak samo jest z okrętami, gdzie trzeba wymienić uszczelkę, pasek klinowy i filtry oleju. To też są koszty.
Wiem, że biednego nie jest stać na kupno rzeczy lichych, jednorazowego użytku, tylko musi on uciułać i kupić rzecz dobrą, aby wystarczyła na lata użytkowania. To stwierdzenie przekłada się na modernizację floty. Czy może to zakończyć się powodzeniem?
Jak na razie priorytet to samoloty. Z powodu zaniedbania pomysłu o szkoleniu pilotów na samolotach szkoleniowych. No i jeszcze te specjalne limity paliwa - po wypadku w ratownictwie morskim na lotnisku Babie Doły - zwiększono limit wylatanych godzin z 20 rocznie do 25 godzin w skali roku.
Ale nie mam precyzyjnych danych na ten temat i moge sie mylić?

#8 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 06 październik 2009 - 11:39

Może by tak propozycja społecznej "ściepy" na wyposażenie i dokończenie kadłuba korwety klasy "Gawron" ?
Z lat trzydziestych ubiegłego wieku znamy takie przykłady, nawet część przedmiotów zebranach w ramach kwesty została wywieziona statkiem m/s Batory do Canady.

#9 OFFLINE   miniuś

    Uzytkownik

  • Użytkownicy
  • 7965 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: wto, 13 lis 07
  • 279 tematów
    Ostatnia wizyta: wczoraj, 08:34
  • Płeć:Nie ustalono

Napisano 06 październik 2009 - 12:08

Imperium błagam zejdź na ziemię i może tak zebrać parę cegiełek -:)))). POzdrawiam

#10 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 14 październik 2009 - 08:14

Imperium błagam zejdź na ziemię i może tak zebrać parę cegiełek -:)))). POzdrawiam

Jak widać jest pewnien problem finansowo - organizacyjny. Te dwa elementy - organizacja i pieniądze są w rekach ludzi. To da się zrobić. W końcu nawet w kosmos wystrzelono kiedys tam pierwszą rakietę - skala problemów była wtedy niesamowita z HACAP włącznie.
Jak media piszą o korwecie klasy gawron?

Symbolem nieudolnych działań modernizacyjnych polskiej floty wojennej nazywana jest korweta typu Gawron, zwodowana wczoraj w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Budowa jednostki ciągnie się już dziewiąty rok, czyli tyle, ile w innych państwach trwa skonstruowanie wielokrotnie większych pancerników i lotniskowców.
Po przystąpieniu Polski do NATO w 1999 r. politycy zapowiadali, że nowych korwet będzie siedem, na razie jest kadłub jednej, a nawet na tę inwestycję długimi latami brakowało finansowania. Absurdalna sytuacja powoduje powolny upadek Stoczni Marynarki Wojennej, a rokowania wesołe nie są.
Część ekspertów uważa, iż zakład, mimo programu restrukturyzacji i możliwości pozyskiwania zleceń pozaresortowych, bez kolejnych, poważnych zleceń od Ministerstwa Obrony Narodowej padnie. A zleceń takich na razie nie ma. Nic więc dziwnego, że stoczniowcy w trakcie wczorajszego wodowania mieli markotne miny.

Cieszyć się jednak nie mają z czego, skoro Gawron jest pierwszą od 15 lat jednostką budowaną dla potrzeb Marynarki Wojennej i zwodowaną w gdyńskiej stoczni, która teoretycznie powinna utrzymywać się dzięki zleceniom z MON.

więcej na linku http://www.polskatim...html#material_1
Rozmowa z Januszem Walczakiem, ekspertem ds. obronności i wojskowości.
Stocznia Marynarki Wojennej zwodowała pierwszą i ostatnią korwetę ORP "Gawron", ale co dalej?
Zamówień z MON na budowę okrętów nie ma i nie będzie tyle, aby utrzymać stocznię, ponieważ brakuje funduszy na zbrojenia. Jeśli tak dalej pójdzie, stoczni grozi likwidacja. Uważam, że Ministerstwo Obrony Narodowej powinno w większym stopniu być resortem decyzyjnym i odpowiadać za stocznię. Obecnie zaledwie 1 procent udziałów należy do MON, reszta do Agencji Rozwoju Przemysłu.
patrz link http://www.portalmor...h-potrzeba13784
Miniuś, gdzie jest ukryty ten syndrom niemożności?
Syndrom kwadratury koła?

#11 OFFLINE   Baltazar

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 8810 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pon, 20 lut 06
  • 816 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2010 06:38
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorze
  • Hobby:lotnictwo

Napisano 14 październik 2009 - 08:30

Zacznij najlepiej od namówienia na organizację ściepy ojca-dyrektora Tadeusza Rydzyka.
Jak powszechnie wiadomo, nikt w Polsce nie jest mu w stanie w tej dziedzinie dorównać...

#12 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 14 październik 2009 - 08:39

Zacznij najlepiej od namówienia na organizację ściepy ojca-dyrektora Tadeusza Rydzyka.
Jak powszechnie wiadomo, nikt w Polsce nie jest mu w stanie w tej dziedzinie dorównać...

Tak "cirka" na dokończenie tej jednostki potrzeba jeszcze z 600 milionów złotych. Na przykład ZCH Police mają straty na 200 milionów zł, pomijam przytaczanie pozostałych przykładów.
Jest to kwota osiągalna - nie mam nic przeciwko temu, aby jakiś emerytowany admirał MW RP zajął się tym zagadnieniem, a do akcji zaangażował wszystkie znane mi organizacje społeczne związane z problematyką morską, nie wyłączając instytucji o. Rydzyka, który powinien okazać chojność i szczodrość w tej sprawie. W końcu kiedyś w Toruniu mieściła się siedziba Szkoły Morskiej.

#13 OFFLINE   Baltazar

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 8810 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pon, 20 lut 06
  • 816 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2010 06:38
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorze
  • Hobby:lotnictwo

Napisano 14 październik 2009 - 10:12

Tak "cirka" na dokończenie tej jednostki potrzeba jeszcze z 600 milionów złotych. Na przykład ZCH Police mają straty na 200 milionów zł, pomijam przytaczanie pozostałych przykładów.
Jest to kwota osiągalna - nie mam nic przeciwko temu, aby jakiś emerytowany admirał MW RP zajął się tym zagadnieniem, a do akcji zaangażował wszystkie znane mi organizacje społeczne związane z problematyką morską, nie wyłączając instytucji o. Rydzyka, który powinien okazać chojność i szczodrość w tej sprawie. W końcu kiedyś w Toruniu mieściła się siedziba Szkoły Morskiej.


Nic z tego nie wyjdzie mój Panie.
Na słowo "chojność" nikt w tym kraju pozytywnie nie zareaguje i będzie miał rację.

#14 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 14 październik 2009 - 10:19

Nic z tego nie wyjdzie mój Panie.
Na słowo "chojność" nikt w tym kraju pozytywnie nie zareaguje i będzie miał rację.

Możesz wiedzieć Baltazar, że na moje zarobki powyżej 1500 zł netto miesięcznie deklaruję, że przeznaczyłbym na ten cel 100 złotych. Niech te moje prywatne 100 zł będzie cząstką tej korwety. Niech wreszcie flota ma tą upragnioną korwetę.

#15 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 26 październik 2009 - 11:49

Marynarka Wojenna przeprowadza ćwiczenia na Bałtyku.

Taktyka okrętów podwodnych, strzelania artyleryjskie i torpedowe oraz działania ratownicze, przeciwdywersyjne i logistyczne to tylko niektóre elementy październikowych manewrów 3 Flotylli Okrętów. Blisko dziesięć jednostek ćwiczyło w mijającym tygodniu na wodach południowego Bałtyku.

więcej na linku http://www.mw.mil.pl...a...9543&limes=
W ćwiczeniach uczestniczyli marynarze z USA:

Amerykański superniszczyciel USS Ramage wpłynął do portu w Gdyni. Okręt przebywa z wizytą roboczą. W środę ma opuścić port.
Rzecznik prasowy III Flotylli Okrętów Marynarki Wojennej RP, kpt. Grzegorz Łyko powiedzia, że okręt prowadził ćwiczenia na Bałtyku, a do portu w Gdyni wpłynął, żeby załoga mogła odpocząć.

więcej na linku http://fakty.interia...gdyni,1387206,3
Mam głębokie przekonanie, że już w niedługim czasie udział w ćwiczeniach weźmie zbudowana w polskiej stoczni korweta klasy "Gawron" - nie wiadomo, jaka będzie miała nazwę ORP ?

#16 OFFLINE   Baltazar

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 8810 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pon, 20 lut 06
  • 816 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2010 06:38
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorze
  • Hobby:lotnictwo

Napisano 26 październik 2009 - 12:12

Dobrze że ten amerykański (piętnastoletni) superniszczyciel, nie zacumował naprzeciwko przylądka Westerplatte...

#17 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 26 październik 2009 - 12:46

Dobrze że ten amerykański (piętnastoletni) superniszczyciel, nie zacumował naprzeciwko przylądka Westerplatte...

Dla mieszkańców Polski marynarze amerykańscy mają wspaniałą propozycję:

27 października, w godz. 13:00- 16:00 Amerykanie otworzą swój okręt do zwiedzania (nabrzeże Francuskie, Port Gdynia). Uwaga: ze względu na zasady bezpieczeństwa panujące na okrętach US Navy każda torba wnoszona na okręt będzie sprawdzona.

czytaj link http://www.trojmiast...p?id_news=35341
Amerykańscy marynarze pozostaną w mieście do czwartku. Natomiast we wtorek rozegrany zostanie mecz piłki nożnej z reprezentacją polskiej marynarki wojennej. Jaką reprezentację obstawiasz Baltazar?
Niszczyciel nosi swoją nazwę na cześć wiceadmirała Lawsona P. Ramage'a, który dowodził okrętami podwodnymi w czasie II wojny światowej. Okręt oddany do służby w 1995 roku jest niezwykle nowoczesny - na pokładzie ma system Aegis i pociski SM-3, będące częścią nowej amerykańskiej tarczy antyrakietowej.
Co prawda to tylko trzy godziny zwiedzania, ale wrażenia będą nie do opisania.

#18 OFFLINE   Baltazar

    Uzytkownik

  • Zablokowany
  • 8810 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pon, 20 lut 06
  • 816 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2010 06:38
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorze
  • Hobby:lotnictwo

Napisano 26 październik 2009 - 12:56

Dla mieszkańców Polski marynarze amerykańscy mają wspaniałą propozycję:

czytaj link http://www.trojmiast...p?id_news=35341
Amerykańscy marynarze pozostaną w mieście do czwartku. Natomiast we wtorek rozegrany zostanie mecz piłki nożnej z reprezentacją polskiej marynarki wojennej. Jaką reprezentację obstawiasz Baltazar?
Niszczyciel nosi swoją nazwę na cześć wiceadmirała Lawsona P. Ramage'a, który dowodził okrętami podwodnymi w czasie II wojny światowej. Okręt oddany do służby w 1995 roku jest niezwykle nowoczesny - na pokładzie ma system Aegis i pociski SM-3, będące częścią nowej amerykańskiej tarczy antyrakietowej.
Co prawda to tylko trzy godziny zwiedzania, ale wrażenia będą nie do opisania.


Zwiedzanie będzie za darmo???
- Nie wierzę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#19 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 09 listopad 2009 - 07:40

Zwiedzanie będzie za darmo???
- Nie wierzę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dużo czasu nie upłynęło i tym razem gości w porcie MW w Gdyni okręt marynarki wojennej Francji francuska fregata rakietowa FNS „Commandant Blaison”.

FNS „Commandant Blaison” to fregata rakietowa typu D’Estienne d’Orves. Podstawowe wymiary jednostki to: długość – 80,5 m, szerokość – 10,3 m, zanurzenie – 5,5 m. Załogę okrętu stanowi niespełna 100 marynarzy i żołnierzy piechoty morskiej. FNS „Commandant Blaison” wszedł do służby w siłach morskich Francji w kwietniu 1982 roku.

więcej na linku http://www.mw.mil.pl...a...9563&limes=

W poniedziałek o godz. 11.30 na boisku GOSiR w Gdyni załoga okrętu rozegra mecz piłkarski z reprezentacją naszej Marynarki Wojennej. Kogo tym razem obstawiasz?

Cumujący w Gdyni okręt wojenny "Commandant Blaison" można zobaczyć nie tylko z nabrzeża, ale i od środka. Fregatę można zwiedzać w sobotę w godz. 14-17.

więcej na linku http://www.trojmiast...ych-n35526.html

Biorąc pod uwagę zakup 2 elektrowni jądrowych we Francji, dwóch okrętów podwodnych, sprzedaży stoczni MW konsorcjum francuskiemu wizyta ta przekłada się na podkreślenie wzajemnej współpracy w ramach NATO.
Najważniejszym punktem pobytu marynarzy francuskich w Gdyni jest udział w uroczystościach upamiętniających 91. rocznicę zawieszenia broni w 1918 roku organizowanych we wtorek, 10 listopada na Francuskim Cmentarzu Wojskowym w Gdańsku. Uroczystość w asyście Orkiestry Reprezentacyjnej MW i kompanii honorowej Akademii Marynarki Wojennej rozpocznie się o godzinie 14:00.
Być może korweta klasy "Gawron" sił zbrojnych RP w przyszłości bedzie wizytować w portach francuskich?

#20 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 11 marzec 2010 - 09:55

Podsumowanie tematu.
Nawet w swoich najlepszych latach Rzeczpospolita nigdy nie posiadała marynarki, która byłaby choćby
porównywalna z jej siłami lądowymi.
Bitwy na Bałtyku wygrywali dla Polski sojusznicy, miasta pruskie albo najemni kaprzy.
Realne próby budowy samodzielnych sił morskich podjęli jedynie Zygmunt August i dwaj pierwsi Wazowie.
Za każdym razem zabrakło jednak konsekwencji i odpowiednich nastrojów politycznych.
Obydwa okręty ostatniego z Jagiellonów zgniły po jego śmierci na nabrzeżach, z kolei flota Wazów, oprócz
skandynawskich nieprzyjaciół, miała przeciwko sobie także gdańszczan i większość polskiej szlachty.
Jedni i drudzy w podległej królowi marynarce wojennej widzieli zagrożenie dla wolnego handlu, a co za tym idzie
− narzędzie mogące osłabić demokrację.
W przeszłości problemami floty zajmowało się trzech króli.

Okres międzywojenny.
SKROMNA GDYNIA
Pozbawioną Gdańska Rzeczpospolitą stać było jedynie na symboliczną militarną obecność na Bałtyku.
Do 1926 roku Polska Marynarka Wojenna liczyła zaledwie pięć poniemieckich torpedowców, dwie odkupione
od Finlandii kanonierki, cztery trawlery i dwa transportowce.
W tej sytuacji przemysł stoczniowy był w Polsce budowany od podstaw.
W Gdyni dopiero w 1931 roku zwodowano pierwszą motorówkę własnej produkcji.

Okręty klasy korweta i nisczyciel min.
Plan umiarkowany na lata 2010 -2018 opracowany pod szefostwem pana Bogdana Klicha.

ze względu na brak funduszy modernizacja Marynarki Wojennej będzie niewystarczająca.
Ma ona co prawda wzbogacić się o korwetę Gawron, ale na razie budowa została zawieszona do końca 2010 roku.
Poza zakupem kilku nowych śmigłowców w planach jest rozpoczęcie programu niszczyciela min (Kormoran II).
Do końca okresu planistycznego do służby powinna być wprowadzona jedna jednostka, natomiast w 2017 roku
– nowy okręt podwodny.
Zanim to nastąpi, w Kobbenach mają zostać wymienione baterie akumulatorów.
Program zakłada też „płytką modernizację” dwóch fregat typu Oliver Hazard Perry.
Prawdopodobnie skorzystamy z doświadczeń innych użytkowników tych jednostek, na przykład Turcji.
Przewidziany jest też remont modernizacyjny dwóch ostatnich polskich Tarantul, OORP „Metalowiec” i „Rolnik”,
co pozwoli o kilka lat przedłużyć czas ich użytkowania.
Zespoły napędowe tych jednostek mają być wyremontowane na Ukrainie


Dlaczego nie stać kraju na utrzymanie stoczni MW?
Jaka przyszłość stoczni?

Ile jest prawdy w pogłoskach, potwierdzonych także w jakimś stopniu przez ministra obrony narodowej,
o inwestorze francuskim, konkretnie koncernie DCNS?
Mówiło się także o holenderskim Damenie...
- Holendrzy nie złożyli aplikacji, więc zostaje jedynie DCNS.
W tej chwili rozmowy są zawieszone, bo sprzedawanie stoczni w tym momencie byłoby, powiedzmy, przedwczes



Co w tej chwili dzieje się z okrętem klasy Gawron?

Zilustruję to na przykładzie Gawrona.
Wszyscy piszą, że stocznia „cacka się” z tym okrętem od 2001 roku.
A jest tak, że w 2001 roku przyjechał premier Leszek Miller, wbił młotkiem do klocka blaszkę
i „rozpoczęła się budowa korwety”.
Tylko, że było to tak, jakby panowie zamierzali zbudować dom, kupili działkę i wbili w nią palik,
a potem zaczęli się rozglądać za pieniędzmi.
Przez trzy lata trwała dyskusja, czy budujemy siedem, pięć, a może trzy korwety.
A to oznacza, że nie można ruszyć, bo przy każdym wariancie zmienia się rozłożenie kosztów.
W 2006 roku zapadła wreszcie decyzja: są pieniądze, budujemy.
I zbudowaliśmy w pełni wyposażony kadłub, w tempie, w jakim buduje się je na świecie.
Pisano też, że robimy tego Gawrona najdrożej jak tylko można.
Otóż nasza korweta jest tańsza o 20 procent, niż taka sama, a gorzej wyposażona, robiona w Niemczech.


Zły PR albo zwyczajny jego brak podczas budowy korwety.
A już tak niewiele potrzeba na dokończenie budowy.

Wróćmy do Gawrona.
Co się z nim dzieje?

- Gawron wrócił do hali, trwają na nim prace.
Chętnie byśmy już na nim budowali nadbudówkę, ale przedtem musi zapaść decyzja w sprawie systemu walki,
co powinno się stać w 2011 roku.
Na razie kończymy platformę.
Tracimy duże pieniądze na utrzymanie Gawrona, a gdy wreszcie spłynie na wodę, na większość jego części
nie będzie już gwarancji...

- System walki będzie nowy, więc kwestia gwarancji tutaj nie występuje.
Natomiast jeżeli chodzi o inne urządzenia, robimy przeglądy, żeby nie utracić gwarancji, a poza tym producenci,
wiedząc, że okręt nie pracuje, przedłużają gwarancje.
To jednak prawda, samo utrzymanie kosztuje setki tysięcy złotych rocznie.
Ale jednostka musi być ubezpieczona i pilnowana.
To są koszty, które ponosi państwo.
Tego nie przeskoczymy.

Prezes Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni pan Roman Kraiński.
W wywiadzie prasowym jest nutka optymizmu.
Nadto potrzebny jest PR w dobrym wydaniu.

#21 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 26 maj 2010 - 09:04

W lokalnych mediach pokazał się news:

Działa od prawie 30 lat, zatrudnia ponad 200 osób, a niewielu o nim słyszało.
Nic dziwnego: w Centrum Techniki Morskiej w Gdyni weryfikacji służb poddawane są nawet sprzątaczki.
W najbliższy weekend będzie można go jednak obejrzeć - od środka.

Zobacz CTM
W sobotę 29 maja w ramach VIII Bałtyckiego Festiwalu Nauki będzie można zwiedzić ośrodek badawczo-rozwojowy
Centrum Techniki Morskiej, który mieści na Oksywiu przy ul. Dickmana 62 w Gdyni.
Ośrodek będzie otwarty w godz. 10-16.


Trwa dyskusja o przyszłości Marynarki Wojennej RP.

Najwyższy już czas rozpocząć poważną dyskusję o przyszłości Marynarki Wojennej.
Wydaje się, że bieżąca sytuacja sprzyja takiej debacie.
Właśnie rozpoczęto prace nad drugą edycją Strategicznego Przeglądu Obronnego (SPO).
Od ludzi w marynarskich mundurach w dużej mierze będzie zależeć, jakie zapisy na temat Marynarki Wojennej
w nim się znajdą.
Choć poprzednia edycja SPO nie spowodowała rewolucji w siłach zbrojnych, to jednak taki przegląd stanowi
okazję do zdefiniowania od nowa zadań oraz opracowania koncepcji rozwoju Marynarki Wojennej na podstawie analizy
środowiska bezpieczeństwa oraz geopolitycznego, a także zmian zachodzących w światowej ekonomii.
Podmiotów oczekujących na fundusze z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej jest wiele.


Mój odnośnik

Targi BALT-MILITARY-EXPO są ściśle związane z morzem i jego wybrzeżem.

Koncentrują się na tematyce militarnej, bezpieczeństwa i ratownictwa.
Dedykowane są Marynarce Wojennej RP oraz innym rodzajom wojsk, a także formacjom Ministerstwa Spraw
Wewnętrznych i Administracji, a ich celem jest prezentacja najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych,
uzbrojenia, sprzętu oraz wyposażenia, służących obronności, bezpieczeństwu oraz ratownictwu na morzu i wybrzeżu.

Potrzebny jest PR w dobrym wydaniu.

#22 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 03 czerwiec 2010 - 10:52

Fregata jest okrętem większym od korwety.

Fregata typu FREMM ma stać się nie tylko dumą francuskiej marynarki wojennej, lecz także hitem eksportowym.

Po okrętach wielozadaniowych klasy "Mistral" francuski przemysł stoczniowy realizuje zadania ofensywy
handlowej.

Pięknie powiedział prezydent Francji Nicolas Sarkozy:

Prezydent Nicolas Sarkozy stwierdził, że okręt wielozadaniowy (frégate multi-mission, FREMM) to dowód
na siłę Francji.

„Państwa, które wyzbyły się własnych zdolności produkcyjnych, należą do drugiej ligi.
Bez przemysłu nie może istnieć silne państwo”
.


Francja liczy na to, że FREMM staną się hitem eksportowym.
Jest to możliwe, bo w działania marketingowe włącza się sam prezydent Sarkozy.
Można powiedzieć, że stał się on ambasadorem nowych fregat i ich naczelnym lobbystą.
Odwiedza potencjalnych nabywców przekonuje decydentów o politycznych i wojskowych korzyściach płynących z wyboru
tych okrętów.
Jak na razie, prezydencki marketing sprawdza się doskonale.
To dowód na to, że na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku zbrojeniowym sam produkt nie wystarcza – konieczny
jest nieustanny lobbing na najwyższym poziomie.

Polska korweta klasy "Gawron" ma lądowisko dla helikopterów.
Czy podobnie jak francuska fregata - nasza korweta może stać się hitem exportowym?
:jester:
Czy wielozadaniowy śmigłowiec w wersji morskiej NH90 NFH i w wersji transportowej NH90 TTH wyląduje wreszcie
na pokładzie zwodowanej korwety klasy "Gawron"?

#23 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 07 czerwiec 2010 - 08:24

Mam takie wewnetrzne przekonanie, że zbyt opieszale i słabo lobbowałem na stronie forum internetowym Platformy
za Marynarką Wojenną RP.
Prawdziwą klasę pokazał były szef MW RP admirał Andrzej Karweta.

Gdy wiceadmirał był zmuszony jechać z Gdyni, gdzie mieści się dowództwo Marynarki Wojennej, do Warszawy
czuł się źle.
Nie tylko dlatego, że to miasto go przytłaczało, ale również z powodu przeczucia, iż kolejny raz będzie musiał
się wykłócać o każdą złotówkę dla Marynarki.
Gdy sprawy szły nie po jego myśli i politycy odmawiali funduszy, mówił wzburzony:
"Nie dawajcie mi kolejnych pasków awansu, dajcie mi okręty!".
Kolejnego dnia wracał do pracy i znów walczył o nowe jednostki.


Dlatego uważam, że dla jego zastępcy będzie to przesłanie.
No bo ile nowych jednostek w ostatnich latach zwodowano dla Marynarki Wojennej RP?
Jedną - jest kadłub korwety klasy "Gawron" i spoko w doku stoi sobie w porcie - bazując na pewnych planach
związanych z jego losem, a dowódca który będzie dowodził ta jednostką przychodzi do stoczni i oglada ją.
Dowódca okrętu musi znać jednostkę od stępki.

Ostatnimi czasy generałowie w rezerwie zdobywają się na bardzo odważne opinie polityczne.

Autor do 1989 roku był oficerem wywiadu PRL. Potem był pomysłodawcą i organizatorem Jednostki Wojskowej
GROM, którą dowodził w latach 1990 – 1996 i 1997 – 1999.
Otrzymał za to stopień pułkownika, a następnie generała brygady Wojska Polskiego oraz Krzyż Oficerski
i Komandorski Order Odrodzenia Polski, Krzyż Zasługi za Dzielność i amerykańskie odznaczenie bojowe
For Military Merit.


W sprawie korwety głos zabrał generał, który nie ma związku z morzem i trochę zabolała mnie jego ocena:

Były dowódca GROM Sławomir Petelicki

dla bezpieczeństwa naszych obywateli najważniejsze są profesjonalne szpitale, dobre drogi, obrona
terytorialna (zbudowana na wzór państw skandynawskich) i różne rodzaje śmigłowców, a nie kadłub
korwety Gawron, który zamiast 300 milionów, kosztował 1 miliard 200 milionów złotych i nie nadaje się nawet
do pocięcia na żyletki.


W tym sarkaźmie generała jest coś nie tak.
Nie jest to konstruktywna opinia na temat okrętu.
Ten kadłub korwety ma być wykończony i będzie prekursorem dla kolejnych zwodowanych jednostek.
Może nawet korweta zostanie hitem eksportowym stoczni RP.

#24 OFFLINE   zarathos

    Bądź odpowiedzialny: nie głosuj!

  • Użytkownicy
  • 1067 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: pią, 14 wrz 07
  • 10 tematów
    Ostatnia wizyta: 17 lis 2010 20:22
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Hobby:modelarstwo lotnicze, historia II wojny światowej

Napisano 07 czerwiec 2010 - 11:15

Coś, czego nie ma, czego ewidentnie nie chce kraj który ma to coś produkować hitem eksportowym nie zostanie. A tak jest z Gawronem. I akurat zgodzę się z Petelickim, że w wypadku Polski marynarka w ogóle, a Gawron w szczególe ma drugo, a nawet trzeciorzędne znaczenie. Potrzebujemy wojsk mogących walczyć na lądzie i w powietrzu, a nie okrętów których zadania będą w zasadzie ograniczać się do bycia sobie. Wszyscy nasi ew. przeciwnicy albo nie mają kontaktu z Bałtykiem, albo nie są od tego morza uzależnieni jeżeli chodzi o transport czy handel. W obezwładnieniu rosyjskiej Floty Bałtyckiej, jedynego realnego wroga na Bałtyku znacznie przydatniejsze będą nowoczesne samoloty i odpowiednia broń dla nich (niewykrywalne pociski cruise i uskrzydlone bomby) które będą atakować te okręty i ich porty, a nie te parę korwet.

#25 OFFLINE   imperium ryb

    Uzytkownik

  • Autor tematu
  • Użytkownicy
  • 7797 postów
  • Skin: IP.Board
  • Rejestracja: nie, 05 kwi 09
  • 898 tematów
    Ostatnia wizyta: 02 kwi 2014 09:47
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Hobby:woda słodka i słona w gospodarce i polityce
  • Wpisów na blogu: 19

Napisano 07 czerwiec 2010 - 13:43

Szukając w historii Polski przedwojenni politycy ideę armii oparli na szybkich jednostkach kawaleryjskich.
Gen. Maczek był dla nich intruzem, bo cóż to są jednostki pancerno - motorowe?
Życie zweryfikowało tą koncepcję bardzo brutalnie, chociaż swój ostatni akcent polscy kawalerzyści
mieli w bitwach o Polskie Wybrzeże w 1945r.

Popatrz Zarathos jak jest na Szkle Orląt.
Szkoła dostała z wielkim poślizgiem 24 "Puszczyki" SW - 4 i szkoli podchorążych.
Ale ostatni rocznik musi szkolić na "czajnikach" Mi -2 cofając się w technologii o całe 20 lat,
bo jakiś gamoń z MON zamówił ostatnio kilka sztuk, które weszły na wyposażenie oddziałów bojowych,
i są jeszcze na stanie.
Mi - 2 spala 260 litrów paliwa na godzinę, a SW - 4 120 litrów - to na jakich maszynach szkoliłbyś pilotów?

To samo na Akademii Marynarki Wojennej RP.
Taka korweta oparta o krajowy przemysł zaowocowałyby pracami naukowymi absolwentów, które mógłyby
wykorzstać krajowe zakłady zbrojeniowe i nie tylko.

Gdynia powitała 4 czerwca załogi kilkudziesięciu okrętów uczestniczących w największych tegorocznych
manewrach na Bałtyku pod kryptonimem „BALTOPS 2010”.
Jest to już 38. edycja tych manewrów.


Dla wypełniania obowiązków jakie spoczywają na Polsce w ramach struktur NATO na Bałtyk korweta
nadaje się wyśmienicie - w wersji uniwersalnej.

Jestem nieprzychylnie nastwiony na postawy tak traktujące MW RP.
W świetle przytoczonych manewrów twierdzę, że korweta jest potrzebna jak powietrze.
Kiedy wpakowało się w ten prototyp tyle pieniędzy - to trzeba go dokończyć.
Chyba że lepiej jest środki wydać na pomoc dla powodzian albo co tam jeszcze?

Zwyczajnie środki finansowe przejeść.
Albo nastawić się na kupowanie okrętów np. we Francji.

Dedykuję Tobie telewizyjną opowiastkę o wilku i rysiu - i jej morał.



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników